Page 17 - Mazowieccy Twórcy
P. 17

Muzyka
                                                 Paweł Mykietyn

       2020                                   Fotografia: Jacek Poremba  Kompozytor i klarnecista.
                                                 Nominowany za II koncert na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną



                 Urodził się w 1971 r. w Oławie. Ukończył studia kompozytorskie w klasie prof. Włodzimierza Kotońskiego
                 w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Komponował dla różnych instytucji, festiwali
                                                          i artystów.
                 W 1993 roku zadebiutował utworem La Strada na festiwalu Warszawska Jesień. Na zamówienie festiwalu
                 napisał Eine kleine Herbstmusik uznany za jedno z najważniejszych wydarzeń. Kompozycja 3 for 13 zdo-
                 była m.in. pierwszą lokatę na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w Paryżu w kategorii twórczości
                 młodych kompozytorów. Taką samą nagrodę na IV Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej
                 w Amsterdamie otrzymała Epifora na fortepian i taśmę. Wyróżniony został także Paszportem „Polityki” (2000),
                 Fryderykiem „Kompozytor Roku Muzyki Poważnej” (2009, 2012) oraz Nagrodą im. Cypriana Kamila Norwida
                                                za operę Czarodziejska Góra (2017).
                 Jest twórcą muzyki do wielu filmów. Za muzykę do Essential Killing Jerzego Skolimowskiego otrzymał Prix
                 France Musique Sacem. Był kierownikiem muzycznym Teatru Studio (1997-2001), a w 2008 roku został kie-
                                        rownikiem muzycznym Nowego Teatru w Warszawie.
                 Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2011) oraz Srebrnym Medalem „Zasłużony
                                                  Kulturze Gloria Artis” (2015).



                                                            –    –
                 W  II  koncercie  na  wiolonczelę  i  orkiestrę  symfoniczną  Paweł  Mykietyn  pokazał  nowy  wymiar  swojego
                 muzycznego świata. (…) Akcja jest umiejscowiona w charakterystycznym dla kompozytora wszechświecie,
                 którym rządzą algorytmy i konstrukcje matematyczne (…) Mimo ekonomii środków, dla słuchacza, który
                 poddaje się efektom rozciągniętych w czasie procesów, muzyka ta jest niezwykle bogata, a jej odbiór daje jed-
                 nocześnie satysfakcję z doświadczenia muzycznego piękna.
                                                                             (Maryla Zając, uzasadnienie wniosku)














         16
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22